• +0612389086
  • info@archepeople.nl

Behoud goede werknemers door de beleving centraal te stellen

Creëer een positieve werksfeer

Herken jij je in het volgende?

  • Je wilt werken aan het behouden van goede werknemers
  • Je wilt werknemers aantrekken die bij jouw organisatie passen
  • Je wilt dat werknemers bevlogen zijn en plezier hebben in hun werk
  • Je wilt boven de concurentie uitstijgen door de klant én de werknemer centraal te stellen

Lees dan meer over het resultaat van onze aanpak.

Employee experience

Het gevoel dat jouw medewerkers hebben wanneer ze uit bed stappen en naar hun werk gaan, is voor het succes van jouw bedrijf van groot belang. Je kunt je vast voorstellen dat wanneer de beleving van een werknemer positief is, dit een positief effect heeft op de kwaliteit van het werk en de sfeer in het team. Uit onderzoek blijkt dat werknemers, naast hun loon, de werksfeer enorm belangrijk vinden. Om een positieve sfeer te bereiken is het nodig om je te verdiepen in de beleving van jouw medewerkers.

Wij zien vaak dat het best ingewikkeld kan zijn om tijd te maken voor de beleving van je werknemers. Daarbij is het vaak een uitdaging om in een korte tijd verdieping aan te brengen in een gesprek. Medewerkers laten niet altijd het achterste van hun tong zien, vooral wanneer er iets niet lekker gaat. Voor een werknemer kan het best lastig zijn om tegen ‘de baas’ te zeggen wat hij vindt. Vooral wanneer er gevoelens als irritatie en teleurstelling spelen. Deze gevoelens zijn echter wel van belang bij het creëren van een goede werksfeer. Je kunt er namelijk van groeien.

Het is voor onze coaches gemakkelijker om de beleving van de medewerker naar boven te halen. Wij maken zonder oordeel de gevoelens bespreekbaar en zien de kansen in de irritaties, teleurstellingen en in het plezier. Wij ontzorgen en creëren verbinding en openheid. Wij zetten mensen in beweging waardoor medewerkers zich weer uitgedaagd voelen en positiviteit uitstralen naar elkaar en naar de klant.

Purpose & gedragsverandering

Zin hebben in je werk en het gevoel hebben dat je van betekenis bent en waarde toevoegt, daar gaat het om wanneer je duurzaam wilt groeien. McKinsey heeft met het 7S model lange tijd geleden al aangetoond dat bedrijven die hun waarden centraal zetten, succesvoller zijn dan hun concurrenten. Waarden waar je als mens en als organisatie naar wilt leven, waarden die betekenis geven, een goed gevoel geven en waarde toevoegen. Deze waarden zijn zowel belangrijk voor de betrokkenheid van werknemers als voor de identiteit van de organisatie. Wanneer purpose een onderdeel is geworden van het DNA van de organisatie dan vindt gedragsverandering gemakkelijker plaats. Het is niet voldoende alleen te pretenderen dat je bijvoorbeeld ‘vernieuwend’ bent. Je moet deze waarde voeden en doorleven om het, op de lange termijn, waar te kunnen maken.

Zo binnen, zo buiten.

Purpose vormt dus het fundament van een positieve bedrijfscultuur en geeft houvast en richting aan gewenst gedrag en een goede samenwerking. Wij helpen organisaties om in vertrouwen met elkaar te werken aan waarden die belangrijk zijn voor het verbeteren van de werksfeer, de klantrelaties en de omzet.

Van weerstand naar flow met ArchePeople

Voor een korte impressie van onze producten